ДНЗ ”Ромашка”, Дмитрівка
Бердянський район, Запорізька область

Гурткова робота

«Скарбничка паперових чудес»

«Витоки творчих здібностей і  дарувань дітей -  на кінчиках їх пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть ніби тоненькі струмочки, які живлять джерело творчої думки. Чим більше впевненості та  образотворчості в рухах дитячої руки, тим  тонше взаємодія із знаряддям праці, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина»

                                                                                                                                             В. Сухомлинський

Керівник гуртка:  Вошук Олена Анатоліївна

Девіз гуртка:    

Рученята в нас умілі,

Змайструвати все зуміють.

Беремось тому ми сміло

Кожен раз гуртом за діло. 

На порозі шкільного навчання – дитина має оволодіти певною кількістю знань, умінь і навичок. Її сприйняття, увага, пам’ять і мислення набувають довільності , мовлення – повноти і розгорну тості. Дитина має оволодіти здатністю вольового управління власною поведінкою. Велике значення у цей період є готовність руки дитини до виконання дрібних, точних та різноманітних рухів, узгодження руки та ока, розвиток окоміру, що вимагає оволодіти письмом.                                                                            

Підготувати дитину до цього важливого періоду, допомагає художня праця – це конструювання з паперу та робота з природнім і покидьковим матеріалами. Дії з папером виникають ще у ранньому дитинстві – діти люблять м’яти, рвати папір. Малюкам подобається шурхіт, перетворення аркуша жмут. Усе це корисні для розвитку дитини заняття, адже вони розвивають відчуття, слухову увагу та сприйняття, дрібну моторику.

У  дошкільному віці заняття з художньої праці дають змогу дитині не тільки оволодіти прийомами дій з папером такими, як згинання, багаторазове складання, надрізування, вирізування, склеювання, а й розвинути зорову пам’ять і увагу – шляхом концентрації на процесі виготовлення роботи, мовлення – шляхом збагачення словника на позначення геометричних фігур, понять «кут», «середина» «центр», творчу уяву, креативність. 

У молодшій групі на заняттях з художньої праці починала свою роботу з найпростішого – згинання паперу у вдвоє і наклеювання готових форм (ведмедик, зайчик, вагон, пташка). 

Другим етапом освоєння конструювання з паперу є роботи з смужок (сніговик , гірлянди). 

Одним із різновидів конструювання з паперу є конструювання з паличок (пліт). 

Багаторазове складання з паперу (пташка,собачка). Дуже люблять діти виконувати об´ємні квіти з паперу (підсніжники, кульбаби, тюльпани). 

Більш складні роботи – це орігамі, японська техніка роботи з паперу (шляхом складання паперу у трикутники, які називаються модулями). Ця робота вимагає багато часу і витримки, точності.

Художня праця – це вид творчо-продуктивної діяльності, в якій творчі дії дитини спрямовані на виготовлення реального предмета (продукта), який можна використати як подарунок, застосувати його в іграх, розвагах, для прикрашання побуту. Художня праця дає дитині можливість творити. В дитячих руках різні матеріали та предмети – маленькі шматочки неосяжного, ще не зовсім відомого їм світу, перевтілюються і оживають у оригінальних формах і нових, іноді несподіваних способах з’єднання матеріалів між собою. Працюючи з матеріалами, дитина намагається самостійно зробити те, що її цікавить, те, що їй подобається.  

В процесі виконання робіт з художньої праці дитина ніколи не лишається пасивною, вона вчиться самостійно спостерігати, досліджувати, випробовувати, порівнювати, винаходити. У художній праці дитина знаходить найвищу зацікавленість, успішність, і, що важливо, низький рівень стомлюваності. Ці фактори позитивно впливають на загальний психічний, розумовий та творчий розвиток дитини.

Працюючи з різними матеріалами, діти мають змогу задовольнити потребу щодо створення чогось нового, змінити форму зображених предметів, дослідити їх можливості та властивості. Варіативність різних матеріалів, їх легка трансформація, постійна змінність та абстрактність сприяють вільному виявленню ініціативи, творчого пошуку, сприяють формуванню у них пізнавальних інтересів та самостійності.

Структура програми

Гурток „Скарбничка паперових чудес” є додатковою організаційною формою освітнього процесу в ДНЗ і має профільне спрямування – художня праця. Заняття гуртка проводиться в ІІ половину дня, у час відведений для ігор та самостійної художньої діяльності дітей. Гурток організовано на основі урахування інтересів та здібностей вихованців.

Основними напрямками роботи гуртка є  аплікація, оригамі. Основною формою роботи гуртка є заняття різного типу і виду, які проводяться один раз на тиждень. Тривалість заняття – 25-30 хвилин. Наповнюваність гурткової групи – 10 дітей.

Мета програми

Заняття гуртка покликані стимулювати у дітей творчі здібності, прилучити дітей до краси і гармонії, до світу мистецтва, пробудити її творчі сили і бажання займатися різними видами художньої праці. Також заняття передбачають розвиток психічних процесів та пізнавальних та особистісних якостей, а саме:

  • цілеспрямованість;
  • самостійність; 
  • наполегливість;  
  • ініціативність; 
  • відповідальність;   
  • креативність;  
  • розвиток уяви;  
  • спостережливість;
  • художнє мислення; 
  • естетичне чуття; 
  • конструктивні здібності;        
  • моторних навичок у дітей;
  • збагачення знань про властивості різних матеріалів;
  • формування корисних практичних навичок.

Орієнтовний перспективний план роботи гуртка

«Скарбничка паперових чудес»

№п/п

Тема

 

ВЕРЕСЕНЬ

1.

Об`ємна аплікація «Літня казка».

2.

 Закладка в книжку (плетіння з паперу).

3.

Човник з вітрилом (з природного матеріалу).

4.

Коробочка з сюрпризом (цупкий папір).

 

ЖОВТЕНЬ

1.

Пташка(конструювання з паперу).

2.

Серветка (витинанка).

3.

Іграшка-забава «Зайчик» (папір).

4.

Осінні листочки у вазі( аплікація обриванням)

 

ЛИСТОПАД

1.

Фантазії із листя (Зайчик в лісі. Метелики. Рибки в акваріумі)

2.

Вовк. Лисичка.( Орігамі)

3.

Конверт (цупкий папір).

4.

Гілочка  калини.(Квілінг)

 

ГРУДЕНЬ

1.

Аплікація-мозаїка з насіння.

2.

Новорічна листівка «Ялинка» (орігамі, манна крупа)

3.

Ялинкові прикраси (кулька, зірочки)

4.

Новорічна маска (з паперу).

 

СІЧЕНЬ

1.

Сніжинка (витинанка).

2.

Макаронні фантазії (макаронографія).

3.

Соняшник ( паперопластика.)

4.

Засніжені дерева (аплікація з вати).

 

ЛЮТИЙ

1.

Рибки в акваріумі (оригамі.)

2.

Візерунок з ракушок.

3.

Вітальна листівка» Валентинка».

4.

Серветка для мами (паперопластика)

 

БЕРЕЗЕНЬ

1.

Подарунок для мами. Квіти з паперу – нарцис, тюльпан.

2.

Гілочка мімози (із кульок паперових серветок)

3.

Проліски( пластилін, гарбузове насіння)

4.

Ваза з квітами (аплікація з ниток)

 

КВІТЕНЬ

1.

Кульбабка (паперопластика)

2.

Великодні мотиви (витинанка)

3.

Равлик ( аплікація з ниток.)

4.

Композиція «Весняний луг» (орігамі.)

 

ТРАВЕНЬ

1.

Квітуча яблуня (паперопластика)

2.

Метелик (з паперу).

3.

Журавлик (паперопластика).

4.

Виставка дитячих робіт.

 

Логін: *

Пароль: *