ДНЗ ”Ромашка”, Дмитрівка
Бердянський район, Запорізька область

Медичний кабінет

Топоровська Наталія Миколаївна, медична

сестра старша

Освіта:середня спеціальна,  Бердянське медичне училище 

Спеціальність за дипломом: «Сестринська справа» 

Стаж роботи: 13 років

Медичне обслуговування в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до:

  • Закону України «Про дошкільну освіту» (ст. 34);
  • Положення про дошкільний навчальний заклад (п. 30 – 32, 40);
  • Постанова кабінету Міністрів України від 14.06.2002 №826 "Порядок медичного обслуговування дітей у дошкільних навчальних закладах",
  • Спільний наказ МОН та МОЗ України від 30.08.2005  № 432/496 "Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі",
  • Статут дошкільного навчального закладу.
  • Наказ МОЗ України від 24.03.2016 №234 "Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів",
  • Спільний наказ МОН та МОЗ України від 17.04.2016 №298/227 "Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчвльних закладах" (із змінами). Медичне обслуговування дітей нашого дошкільного закладу здійснює старша медична сестра  – Топоровська Н.М.

У своїй роботі сестра медична керується чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки.

Основні завдання сестри медичної дошкільного закладу:

  • Постійний контроль за станом здоров’я дітей;
  • Проведення обов’язкових медичних оглядів дітей;
  • Надання невідкладної медичної допомоги дітям у разі гострого захворювання або травми;
  • Здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження;
  • Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму;
  • Проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників дошкільного навчального закладу;
  • Ведення звітно-облікової медичної документації в порядку, встановленому МОЗ України.

У дошкільному навчальному закладі діти проводять значну частину часу в той період життя, коли відбувається їх інтенсивний розвиток, становлення особистості, формування багатьох корисних звичок; коли вони набувають нових знань та уявлень; коли закладаються основи здоров’я.

Добрий фізичний стан дитини забезпечують такі чинники:

  1. Активна рухова діяльність.
  2. Достатнє перебування на свіжому повітрі.
  3. Загартування з використанням природних чинників (повітря, води, сонця, ґрунту).
  4. Правильна організація харчування .
  5. Достатній сон ( індивідуально для кожного вікового періоду розвитку).
  6. Цікавий та корисний відпочинок.

Основні напрямки роботи сестри медичної дошкільного закладу:

  • Фізкультурно – оздоровча робота.
  • Організація раціонального харчування.
  • Фізичне виховання

Фізичне виховання дітей повинно бути направлено на поліпшення стану здоров’я, фізичного розвитку, розширення функціональних можливостей організму, що росте, формування рухових навичок і рухових якостей. Раціональний руховий режим, фізичні вправи і загартувальні заходи слід здійснювати з урахуванням стану здоров’я і сезону року. У процесі життєдіяльності дітей у нашому дошкільному навчальному закладі використовується комплекс різних засобів: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні паузи, фізкультурні хвилинки, заняття з фізичної культури, фізичні вправи на прогулянках, дитячий туризм, фізкультурні свята, розваги, дні здоров’я.

Загартовування

Загартовування – це система заходів, спрямованих на підвищення стійкості генетично зумовлених механізмів захисту та пристосування організму до багатьох факторів з тим, щоб добові та сезонні, періодичні та раптові зміни температури, атмосферного тиску, магнітних і електричних полів Землі і т.д. не викликали різких змін в організмі, що росте. Необхідно постійно забезпечувати раціональне поєднання температури повітря та одягу дитини, регулярно проводити провітрювання групових приміщень, забезпечити достатнє перебування дітей на повітрі, проводити денний сон при відкритих фрамугах. Спеціальні загартувальні процедури проводяться контрастним методом по системі “тепла вода, холодна вода».

Хорошим засобом загартовування є систематичне полоскання рота і горла водою кімнатної температури. До числа щадних методів загартовування належить короткочасне полегшення одягу для дітей 3-7 років, закочування рукавів вище ліктів або зміна колготок на гольфи або шкарпетки. прогулянка в будь-яку погоду у відповідному одязі, вологе обтирання, сонячні ванни, обливання ніг, ходіння босоніж по ребристій доріжці, раціональна побудова режиму дня, систематичне провітрювання приміщень, обливання ніг.

Основні умови загартовування:

  • Загартовування органічно вписується в кожен елемент режиму дня;
  • Систематичність та постійність загартовування, воно здійснюється протягом року, але його види і методики змінюються залежно від сезону та погодних умов;
  • Урахування індивідуальних особливостей дитини;
  • Загартовування здійснюється на тлі різної рухової активності;
  • Поступовість розширення зони впливу, сили подразнення та збільшення часу проведення загартувальних процедур;
  • Загартовування проводиться на позитивному емоційному тлі і при тепловому комфорті організму дитини.

Харчування

Здорове, раціональне харчування - запорука здоров’я, високої працездатності і активного довголіття людини. Основний фактор, що визначає раціональність харчування, – це збалансованість харчових речовин: білків та їх амінокислот, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінералів, мікроелементів, які повинні надходити в організм дитини у необхідній кількості і в певному співвідношенні один з одним.

Основні принципи організації харчування в ДНЗ наступні:

  1. Адекватна енергетична цінність раціонів, відповідна енерговитратам дітей.
  2. Збалансованість раціону по всіх замінимим і незамінним харчовим факторам, включаючи білки і амінокислоти, харчові жири та жирні кислоти, різні класи вуглеводів, вітаміни, мінеральні солі і мікроелементи.
  3. Максимальна різноманітність раціону, що є основною умовою забезпечення його збалансованості.
  4. Адекватна технологічна та кулінарна обробка продуктів і страв, що забезпечує їх високі смакові переваги і збереження вихідної харчової цінності.
  5. Облік індивідуальних особливостей дітей (у тому числі непереносимість ними окремих продуктів і страв).
  6. Забезпечення санітарно-гігієнічної безпеки харчування, включаючи дотримання всіх санітарних вимог до стану харчоблоку,  до якості продуктів харчування що постачаються, їх транспортування, зберігання, приготування та роздачі страв.

Десять порад батькам від медичної сестри

Порада 1. З усіх питань щодо здоров’я вашої дитини слід звертатися до лікаря-педіатра, який призначає лікування або при необхідності направляє дитину на обстеження до інших лікарів-фахівців. В особливих випадках, щоб не було затримки термінів початку лікування, при появі перших характерних ознак захворювань рекомендується відразу звертатися до фахівця в даній галузі медицини.

Порада 2. Якщо ви помічаєте, що ваша дитина у колі своїх однолітків відрізняється незручністю рухів, поганою промовою, якщо у неї бувають непритомність, запаморочення, головні болі, блювота, її закачує у транспорті, необхідно проконсультувати дитину у невропатолога.

Порада 3. Зверніть увагу на поведінку дитини: надмірна рухливість, гіперзбудливість або, навпаки, млявість, стомлюваність, плаксивість, страхи, порушений сон, нав’язливі руху – це найбільш поширені симптоми психічної напруги ще слабкої нервової системи дитини-дошкільника. При появі цих ознак обов’язково слід показати дитину дитячому психіатру.

Порада 4. Ваша дитина часто перепитує або не завжди реагує на звернену до неї мову, у неї бувають часті ангіни, втрата голосу, кашель, постійний нежить, якщо дитина спить з відкритим ротом, хропе уві сні, гугнявить при розмові – проконсультуйте дитину у ЛОР-лікаря ( отоларинголога).

Порада 5. Якщо у дитини поганий апетит, часто виникає нудота, блювота, порушення стільця (запор, рідкий стілець), болі в животі (до їжі, після їжі), слід звернутися за кваліфікованою допомогою до лікаря-гастроентеролога.

Порада 6. Звернення за консультацією лікаря-алерголога необхідно в тих випадках, якщо в дошкільному періоді у дитини виникає реакція (висип, набряк, утруднене дихання, раптовий нежить, чхання) на якусь їжу, запахи, пилок квітів, ліки, щеплення.

Порада 7. Запалення шкіри на різних ділянках тіла (частіше на руках і ногах), що супроводжується почервонінням, сверблячкою, лущенням, ексудацією – можливо, це ознаки хронічного дерматиту або екземи, вилікувати які допоможе лікар-дерматолог. До дерматолога слід звертатися за будь-яких видимих ​​змін стану шкірних покривів, нігтів, волосся.

Порада 8. Якщо ви помічаєте, що дитина прищурює повіки, коли розглядає віддалені предмети, або низько нахиляється над листом альбому або книги, близько сідає до екрану телевізора, якщо вона здалеку (з відстані 5 метрів) не розрізняє дрібні (до 1 см в діаметрі) предмети, необхідно перевірити гостроту зору вашої дитини – зверніться до окуліста (офтальмолога).

Порада 9. Постійно звертайте увагу на поставу дитини: при ходьбі вона сутулиться, у неї одне плече нижче іншого, лопатки сильно виступають при випрямленій спині; сидячи на стільці, вона помітно прогинається в ту чи іншу сторону, намагається часто міняти позу, низько нахиляється (майже лягає на стіл) під час малювання і т.п. – Обстеження стану хребта повинен зробити фахівець-ортопед.

Порада 10. Не забувайте про необхідність обов’язкових профілактичних оглядів вашої дитини наступними фахівцями: ендокринологом (попередження захворювань щитовидної залози, діабету, ожиріння, порушень росту), хірургом (виявлення вроджених аномалій), стоматологом (виявлення і лікування карієсу), кардіологом (діагностика порушень функції серця і судин ), логопедом (порушення мови і сприйняття звуків).

Логін: *

Пароль: *