ДНЗ ”Ромашка”, Дмитрівка
Бердянський район, Запорізька область

Річний звіт про діяльність закладу за 2019 - 2020 н.р.

Звіт 

керівника  Дмитрівського дошкільного навчального закладу 

(ясел-садка)„Ромашка” загального типу Дмитрівської сільської ради  Нехайчук Г.Є. 

за 2019- 2020 навчальний рік

 

Згідно наказу № 178  Міністерства освіти і науки від 23. 03.2005 р. , керівники освітніх закладів  звітують перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, громадськістю.

Мета звіту – подальше утвердження відкритої демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Я очолюю колектив Дмитрівського ДНЗ „Ромашка” з 1995 року, маю повну вищу дошкільну освіту, педагогічний стаж  -  42  роки.

Керівництво роботою ДНЗ здійснюю відповідно до Статуту та річного плану роботи. Я, як керівник, забезпечую:

 

*   реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні       ради, загальні збори членів трудового колективу та батьківського комітету;

 

*   дію від імені закладу, представляю його в усіх державних   органах,     на підприємствах, в установах та громадських організаціях;

 

*   у межах своєї компетенції видаю накази, обов`язкові для виконання працівниками ДНЗ;

 

*     приймаю на роботу та звільняю з посади працівників закладу  (при потребі).

 

Разом з колективом впродовж навчального 2019-2020 року працювали над такими проблемами:

Охоплення та підготовка дітей до навчання у школі.             

У закладі функціонує 3 групи:                                                                           

1 - І різновікова (від  1 року до 3-х років), 

1 – ІІ різновікові ( від 3-х до 4,5 років, та старша група ( від 4,5 р. до 6 років). ДНЗ розрахований на 50 місць. На 01.06.2020 р. в дошкільному закладі –  66 дітей, тобто ДНЗ заповнений на 132 % . На сьогоднішній день дошкільний заклад   в змозі прийняти всіх бажаючих. Проте  підготовкою до школи охоплено 95 % . Всі діти 5-річного віку, батьки яких бажали щоб їхні діти отримували дошкільну освіту в дитячому садку,   охоплені дошкільною освітою.

Підсумкові заняття в старшій групі свідчать, що вихователі Катрич Н.І, Котляр О.І.,  забезпечили в основному достатній  та середній   рівень підготовки дітей до навчання у школі. Діти засвоїли необхідний об`єм знань відповідно до вимог Базового компоненту та  програми «Українське дошкілля», за якою впродовж навчального року працювали педагоги старшої групи. Діти оволоділи навичками та вміннями, необхідними для навчання у школі.

З батьками майбутніх першокласників проводилася значна робота. 

  На початку навчального року проведено батьківські збори на яких ознайомили батьків, що повинен знати та вміти майбутній першокласник і як допомогти дитині підготуватися до школи.  

Впродовж року вихователями ДНЗ проводилися індивідуальні та групові консультації для батьків, відкриті заходи з показом, як готувати дитину до школи з математики, грамоти, розвитку мовлення.

Діти, які систематично відвідували ДНЗ, краще засвоїли програмний матеріал. З 19 обстежених випускників ( станом на 01.03.2020р.оку)  6 дітей  мають високий рівень (31%),  достатній рівень - 11  - (58%); 1  - (5, 5 %)  - середній рівень, 1 -  (5,5%)  - низький. Тож проблема відвідування ДНЗ дітьми старшої групи завжди була і залишається на контролі.

        Одним із напрямків роботи керівника – це створення у навчальному закладі належних умов для здобуття якісної дошкільної освіти. Готуючись до нового навчального року в ДНЗ власними силами  проведені косметичні ремонти по групах, на харчоблоці, пофарбовано ігрове та спортивне обладнання на майданчиках.  Ліквідовано загрозу життю та здоров`ю дітей завдяки металевим конструкціям, які встановлені на парадному вході. Впродовж навчального року зроблено косметичні ремонти в кабінетах медичної сестри,  завідувача, в холі.                  На виконання вимог інспекторів з пожежної безпеки, проведено ремонт сходового майданчика ( замінено панелі, стелю).  Всі роботи зроблено за кошти сільської ради. З метою покращення навчально-ігрової бази по групах, за кошти сільської ради   придбано канцтовари для занять зображувальною діяльністю (ножиці, кольоровий папір, картон, олівці, фарби ). За кошти батьків майбутніх першокласників придбані зошити для підготовки руки до письма та  з  математики. 

Педагогічним колективом ДНЗ    придбано необхідну методичну література для роботи за Базовим компонентом та програмою «Українське дошкілля». Впродовж навчального року педагоги дошкільного закладу  доповнили картотеку дидактичних ігор з економічного виховання, з народознавства, патріотичного виховання, обновили атрибути  до рухливих та сюжетно-рольових ігор., доповнили наочно-дидактичний матеріал з математики, грамоти, розвитку мовлення, дослідно-пошукової діяльності.

Для забезпечення санітарно-гігієнічного режиму у закладі за кошти сільської ради  придбано дезінфікуючі та мийні засоби, пральний порошок для прання білизни.

Впродовж 2019-2020 навчального року поповнювалася матеріальна база дошкільного закладу, а саме:

 

-  придбано 3 телевізори (у кожну вікову групу), роутери;

- до 50-річчя дитячого садка спонсори подарували два килими, посуд;

- висадили 50 троянд на клумбі;

-  оброблено дерев`янні конструкції горищного приміщення.

 

Проте існує ряд проблем, що потребують вирішення:

- облаштування медичного кабінету необхідним медичним обладнанням;

-  упорядкування  двору ДНЗ (заміна асфальтного покриття);

-  реконструкція огорожі;

- обладнання приміщення  ДНЗ системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації);

- ремонт пожежного водоймища;

- заміна балконних дверей тощо.

Все це потребує великих коштів, яких на жаль у бюджеті  не достатньо. 

 

Значна увага приділяється харчуванню дітей раннього та дошкільного віку, забезпеченню асортиментом продуктів відповідно до перспективного меню, технології та якості приготування страв.

Діти одержують трьох разове харчування. Під постійним контролем знаходиться виконання „Інструкції з організації харчування у ДНЗ ”. Щодня ведеться аналіз харчування, а в  кінці десятиденки старша медсестра проводить корекцію харчування з метою його покращення та виконання норм. Проте з  січня 2020 р. якість харчування поліпшилася. Так за 2 місяці  2020 року виконання норм становить:

- м`ясо -   98% 

- риба – 28%;

- масло вершкове – 99% ;

- сир твердий – 58% ;

- яйце –  50% ;

- картопля – 83% ;

- цукор – 99% 

-     сир кисло-молочний -318% ;

-     масло рослинне – 98% .                            

 В середньому норми виконано на 68 %.                                       

На сьогоднішній день вартість харчування від 29 грн.. у січні-лютому 2020р. Батьки сплачують  60 % від вартості. Діти  одержують м'ясо свинини, печінку курячу, птицю, молоко  та молочні продукти, соки, хоча і   не в повній мірі. Кошти на харчування виділяються сільською радою  в достатній мірі, без обмежень. Проте не всі батьки спроможні платити за харчування в повній мірі та своєчасно. Тому і не виконуються норми на 100%., а обмежуються вартістю харчування для батьків  в 240-260 гривень за місяць.   

Питання харчування дітей неодноразово піднімалися на рівні  сільської ради,   обговорювалося в колективі, радилися  з батьківським комітетом та батьками.  Проте виконання норм харчування  лишається на рівні минулих років. 

У закладі завжди проводилася робота по оздоровленню дітей в літній період. Проте, у  2020 році у зв’язку з карантином, дитячий садок не працює, тож і робота з дошкільниками влітку в ДНЗ не проводиться. Педагоги надають консультації батькам щодо оздоровлення дітей вдома. 

В дошкільному закладі  забезпечується  медичне  обслуговування дошкільників відповідно з  „Порядком медичного обслуговування дітей ДНЗ”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 826 від 14.06.2002р.                                                                                    Здійснюється медичне обслуговування медсестрою Топоровською Н.М.. та Дмитрівською амбулаторією сімейної медицини.  Проте   ні впродовж цього навчального  року, ні  перед початком оздоровчого періоду діти-дошкільнята І та ІІ різновікової груп   не оглядалися спеціалістами Андріївської ЦРБ. 

Медична сестра забезпечує контроль за виконанням санітарного законодавства, здійснює контроль за додержанням санітарно-гігієнічних вимог на харчоблоці, в групах ДНЗ, за своєчасним проходженням медоглядів працівниками дошкільного закладу.  Протягом року Наталя Миколаївна  проводить навчання серед працівників та батьків з питань профілактики  застудних та  інфекційних захворювань, вірусних гепатитів, кишкових інфекцій. Захворюваність за 2019-2020рік становить 9,5%, переважають застудні захворювання. Однією дитиною пропущено через хворобу від 2 до 4,5 днів 

 

Навчально-виховний процес у ДНЗ здійснюється відповідно до Закону України „Про освіту”, „Про дошкільну освіту”, Базового компоненту, вимог програми виховання дітей дошкільного віку «Українське дошкілля». 

Педагогічними кадрами дошкільний заклад укомплектовано.  Четверо педагогів мають повну педагогічну освіту, один – середньо-спеціальну. З них:   

     1 – спеціаліст вищої категорії;

      1– спеціаліст першої категорії,

      2 – спеціаліст;

      1 – відповідає 9  тарифному розряду.

      

Педагоги дошкільного закладу своєчасно згідно  графіку проходять курсову перепідготовку та атестацію. В 2020році пройшли курсову перепідготовку вихователі Кізілова Н.О. та Котляр О.І.

  Музичний керівник Юрченко Г.В., яка за графіком повинна була проходити атестацію у 2020 році,  звільнилася у лютому 2020року. Тож на сьогодні є вакансія музичного керівника. 

 

Методична робота здійснюється згідно структури навчально-виховної та методичної роботи. В закладі протягом року проведено чотири педради, на яких обговорено ряд основних питань, а саме: 

- „Основні орієнтири нового навчального року у формуванні різнобічно розвиненої особистості;

- Дослідно-пошукова діяльність в ЗДО;

- Формуємо мовленнєву компетентність дошкільників;

- «Результат роботи педагогічного колективу  -  життєва компетентність дошкільника».

Впродовж року педагогічний колектив працював над проблемною темою  «Формування екологічної компетентності дошкільників, розвиток пізнавальної активності в дослідно-пошуковій діяльності та під час проведення спостережень та цільових прогулянок».

Робота над проблемною темою активізувала форми методичної роботи кожного педагога, підвищила рівень теоретичної підготовки. З педагогами проведено семінар «Сталий розвиток стосується кожного»,  семінар-практикум «Розвиваємо мовлення дошкільнят»., «Інтерактивні технології розвитку мовлення дітей дошкільного віку». Вихователі Кізілова Н.О.,  Лигіна А.С , Катрич Н.І. презентували  свою роботу з дошкільниками під час проведення занять, свят, розваг, обговорювали ефективні форми та методи роботи з дошкільниками.  Семінари пройшли на достатньому методичному рівні.                                                                                                                                                                               

     На базі дошкільного закладу у листопаді 2020р.  для батьків та  громадськості  проведено відкритий захід «Дитячому садочку – 50 років». Педагогічний колектив разом з дітьми звітували про свої досягнення в роботі за всі роки існування дитячого садка,   ознайомили присутніх з цікавою історією становлення закладу, порадували гостей гарним концертом. В 2019-2020 навчальному році педагогічний колектив значну увагу приділяв  екологічному вихованню дошкільників. Спостереження за  роботою  педагогів засвідчило, що вихователі під час різних видів діяльності формують у дошкільників гуманне ставлення до живих істот,  прояву почуттів, виважену безпечну поведінку на природі,  вчать  визначати зміни в природному довкіллі, розширюють знання про неживу природу.   Аналіз дитячих ігор, занять, бесід свідчить про інтерес дітей до екологічних проблем сучасності та бажання пізнавати та берегти природу планети Земля.             В роботі з дітьми вихователі  приділяють значну увагу  моральному та патріотичному вихованню дошкільнят   і спрямовують всі зусилля на формування розумних потреб дитини,  позитивне ставлення до природного довкілля до рідної країни.

Роль сюжетно-рольової гри в особистісному розвитку дошкільників, в трудовому вихованні дитини розглядалися на педагогічних годинах,  організовувалися колективні перегляди, до роботи залучали батьків. Результатом загальних зусиль є те, що в групах дошкільного закладу створено достатній ігровий простір з необхідним обладнанням, куточки з екологічного виховання, є необхідне обладнання для дослідно-пошукової роботи з дітьми Діти старшої та  ІІ різновікової груп  самостійно, а діти І різновікової групи разом з вихователем організовують та грають в сюжетно-рольові ігри «Сім`я», «Магазин», «Лікарня», «Кафе», «Аптека», «Бібліотека» та інші Під час ігор діти удосконалюють знання про професії дорослих, у дошкільнят формуються повага до людей праці, знайомляться з  з основними сільськогосподарськими  професіями: хлібороб, садівник. фермер тощо.

Дошкільники старшої та ІІ різновікової груп  володіють навичками особистої гігієни: самостійно та швидко одягаються та роздягаються, взуваються та роззуваються, миють руки, користуються столовими приборами.       При нагадуванні, діти підтримують порядок у групових приміщеннях, прибирають в ігрових куточках. Під час господарсько-побутової праці  педагоги виховують культуру праці: охайність, вміння користуватися обладнанням, підтримувати порядок на робочому місці, формують почуття задоволення від чистоти і порядку в кімнаті та на майданчику.

Під час праці в куточку природи дітей вчать піклуватися про рослинний та тваринний світ( поливати квіти, висаджувати рослини, годувати рибок), під керівництвом вихователя займаються  дослідно-пошуковою роботою.                                          У 2019-2020 н.р. всі групи працювали за програмою «Українське дошкілля» В кінці навчального року за «Круглим столом» педагоги проаналізували свої досягнення,  окреслили питання   над якими ще прийдеться попрацювати у наступному році. Карантин, у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) вніс зміни у навчально-виховний процес,  не дав можливості традиційно закінчити навчальний рік та виконати все , що було заплановано річним планом. Вихователі намагалися впроваджувати дистанційну форму роботи з дошкільниками, проте досвіду замало, результати не такі  які б хотілося мати. Багато питань з методичної роботи треба буде вирішувати у новому навчальному році.

З метою активізації творчості педагогів, дітей, батьків в ДНЗ проведено конкурси: «Мої робочі знахідки»,  «Кращий захід з дослідно-пошукової діяльності», мовленнєвого розвитку, організовано виставки:  «Руками творяться дива». «Осінній вернісаж», «Новорічні фантазії» Хочу сказати, що не дуже активні в конкурсі педагоги, а ще пасивніші батьки. Проте на конкурс «Осінній вернісаж», «Новорічні фантазії» відгукнулися майже всі вихованці ІІ різновікової  та старшої груп  та їхні  батьки.. Виставка робіт  показала, що батьки наших вихованців дуже творчі, креативні, відповідальні , займаються разом з дітьми виготовленням різних поробок.  Їх необхідно  лише зацікавити та частіше залучати до життя своїх дітей та життя дошкільного закладу. Велика подяка вихователям Лигіній А.С., Кізіловій, Н.О., Катрич Н.І., які організували ці виставки А я вважаю, що конкурси також допомагають педагогові підвищити свій професійний рівень,майстерність,  показати на що здатний ти, як сучасний педагог, побачити нове, передове у своїх колег та впровадити у роботу з дітьми своєї групи, тим самим підвищити рівень навчально-виховного процесу в ДНЗ. 

В дошкільному закладі створені умови щодо підвищення самоосвіти педагогів. Практикуються такі форми методичної роботи як педагогічні години, обговорення актуальних питань за статтями фахових видань, методичних посібників.

   Є в колективі педагоги  з якими цікаво працювати. Це  Лигіна А.С.. Катрич Н.І. у яких вистачає часу і  на сумлінне та відповідальне ставлення до роботи, і на участь у конкурсах, і на проведення різних виховних заходів у групі.

Позитивним у роботі педагогів є створення сприятливих умов щодо емоційного та психологічного комфорту дітей під час перебування в дошкільному закладі. Дошкільнята відчувають  захищеність, задоволення, це – найголовніше  у  вихованні благополучної врівноваженої особистості.

Слід відзначити роботу музичного керівника Юрченко Г.В. щодо активного залучення дітей до світу музики, вокалу, танцю. На достатньому  методичному рівні  впродовж року проводилися свята, розваги, ігри-драматизації.

З метою розвитку у дітей свідомого ставлення до фізичних вправ, прагнення зробити своє тіло сильним, спритним, витривалим, згідно вимог програм у закладі щоденно проводяться ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури, щомісяця – спортивні розваги, Дні здоров`я, один раз на квартал – спортивні свята.

Велика увага в ДНЗ приділяється наступності дошкільної та початкової освіти. Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей старшої групи з правилами поведінки учнів, читали літературні твори про школу, ходили на екскурсії до школи. Всі випускники нашого закладу мають високий, достатній та середній рівень   підготовки до навчання у школі. 

 

Важливою складовою навчально-виховного процесу є організація роботи з батьками. Сім`я – це первинне природне середовище, джерело духовної та матеріальної підтримки для дитини. Стосовно сім`ї дитячий садок є консультативним і просвітницьким центром з психолого-педагогічних питань виховання. Вихователі вікових груп впродовж року проводили з батьками своїх вихованців бесіди, консультації, надавали кваліфіковані поради щодо виховання та навчання дітей, залучали до проведення музичних і спортивних свят, відкритих переглядів занять, до оформлення групових кімнат., до участі у конкурсах. Провідною формою роботи з батьками, яка характеризується значною педагогічною доцільністю є батьківські збори, під час яких батьки знайомились з завданнями, новим змістом і напрямками навчально-виховного процесу, специфікою роботи сучасного закладу освіти, отримували інформацію про нормативно-правове підґрунтя нововведень в освіті, обговорювали актуальні для них питання, педагогічні проблеми.  На жаль ДНЗ не має психолога, логопеда, фізінструктора, дієт медсестри хоча в цьому є велика потреба.

Значна увага приділяється соціальному захисту дітей з малозабезпечених родин. Таких дітей в ДНЗ  - 7. Всі вони харчуються безкоштовно.Сеcією Дмитрівської сільської ради також звільнено від сплати за харчування дітей напівсирот Комісарову Уляну та Ізюмови Євген та Катерина.

 

Одним із напрямків роботи керівника – є збереження життя та здоров`я дітей та працівників ДНЗ. З працівниками дитячого садка систематично проводяться планові та позапланові інструктажі з охорони праці та протипожежної безпеки, створюються безпечні умови для всіх учасників навчально-виховного процесу, здійснюється контроль за дотриманням санітарно-гігієнічного режиму в ДНЗ, як під час літньої оздоровчої кампанії, так і впродовж всього навчального року.

З дітьми дошкільного віку вихователі проводять заняття, бесіди, щодо вивчення правил дорожнього руху, пожежної безпеки, вчать дітей, як поводитись в надзвичайних ситуаціях, якщо малюк залишився вдома один чи заблукав на вулиці. Найбільш яскраво ця робота проявляється під час проведення , «Місячника безпеки життєдіяльності»  та  „Тижня безпеки”  ( листопад, квітень). Педагоги звітують про проведення заходів, надають цікаві матеріали і фотоматеріали, обговорюють що вдалося під час проведення тижня, на що  ще звернути увагу. Впродовж року не було зафіксовано жодного випадку травмування дітей. І це головне.

З працівниками ДНЗ та дошкільниками  проводяться заняття, на яких відпрацьовуються  дії персоналу під час пожежі чи надзвичайної ситуації. Всі санітарно-гігієнічні та протипожежні норми намагаємось виконувати. Проте є питання з протипожежної безпеки, які потребують значних коштів (ремонт автоматичної протипожежної сигналізації, ремонт пожежного водоймища).

Впродовж навчального року за сумлінну  працю та зразкове виконання своїх професійних обов’язків та на честь професійного свята - Дня   працівників освіти, до свята Нового року педагоги та весь педагогічний колектив отримують матеріальне заохочення. Суми не великі, але приємо що наша робота оцінюється.

Згідно ст.57 „Закону України „Про освіту” педагоги ДНЗ отримують матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі одного посадового окладу, з 2011 р. таку допомогу отримують всі працівники ДНЗ (згідно колективного договору). 

 

Одним з напрямків роботи є – залучення педагогічної та батьківської громадськості ДНЗ до управління. Впродовж навчального року тісно співпрацювали з батьківським комітетом. Велика подяка головам батьківських комітетів І ,ІІ різновікової та старшої груп, які допомагали у вирішенні багатьох проблем дошкільного закладу. Співпрацюємо з Дмитрівською ЗОШ (директор Гуріна М.С.), вчителями початкової ланки (Тельчарова В.Ф, Переверзєва Н.Л.)) щодо підготовки дітей до навчання у школі та охоплення майбутніх першокласників дошкільною освітою.

  

Питання щодо виховання дітей з неблагополучних сімей вирішуємо зі спеціалістом сільської ради по ділах молоді, сім`ї та спорту Черепахіною Н.І.

Я, як керівник, не є  розпорядником коштів, тому всі фінансові проблеми вирішуємо з сільським головою Кісь Л.В. та головним бухгалтером Ревенко Т.Л. Я вдячна їм за підтримку, за поради щодо фінансування установи, за розуміння наших проблем, та  наданні допомоги для їх вирішення..

Багато звернень з боку батьків щодо зарахування дітей до дитячого садка.  Дошкільний заклад намагається  прийняти всіх бажаючих в ДНЗ, проте бувають поодинокі випадки, коли батьків щось не влаштовує в роботі ЗДО або у вихованні дітей,  знаходимо  «золоту середину» коли влаштовує обидві сторони. Багато було нарікань з боку  батьків з приводу карантину в ДНЗ  впродовж весни-літа цього року. Це не залежить від бажання  педагогічного колективу чи сільської ради працювати чи не працювати закладу. Це складне питання обговорювалося з головою сільської ради Кісь Л.В.. Головна причина -  піклування про  здоров`я дітей, унеможливлення розповсюдження коронавірусної хвороби (COVID-19). Додаткові кошти,   щоб забезпечити  заклад всім необхідним для роботи в умовах карантину знайти можна , але здоров`я дитини  -  понад усе. Прийом громадян проводиться щоденно, як у першу половину дня, так і в  другу, кому як зручно.  Батьки можуть звертатися у письмовій формі з будь-якими запитаннями, зауваженнями, пропозиціями. Хочу сказати, що впродовж року ніхто з батьків не звертався письмово, всі питання вирішуються особисто на  прийомі.. 

Щира подяка сільському голові Кісь Л.В. за підтримку і допомогу в нашій роботі, головному бухгалтеру Ревенко Т.Л. за взаєморозуміння та надання необхідних консультацій щодо фінансування ДНЗ,  батькам – постійним нашим спонсорам, спонсорам Ліщуку М.О., Клещунову Л.Г., Войнікову В.М. за подарунки до 50-річчя дитячого садка, працівникам ДНЗ - за плідну роботу в цьому навчальному році, за успіхи і досягнення на педагогічній ниві. 

Я сподіваюсь що й надалі ми будемо тісно з вами співпрацювати, сіяти розумне, добре, вічне в душі наших дітей. Бажаю нашому колективу подальшого розвитку і процвітання для блага наших дітей. Я, як керівник, й надалі буду робити все, що залежить від мене для забезпечення належних умов життя і виховання дітей, робити все, щоб наші діти росли здоровими, розумними, щасливими і щоб наш дитячий садок був найкращим.

Оцінювати роботу вам. Дякую за увагу.

Логін: *

Пароль: *